خدمات شرکت آرکافایر

سیستم اطفا حریق آیروسل

خاموش کننده های آتش نشانی گاز آیروسل آتش را از نظر شیمیایی و جسمی تداخل می کنند و در درجه اول آن واکنش زنجیره شیمیایی شکسته ناشی از آتش سوزی را تشکیل می دهند ، در حالی که سطح گسترده ذرات آیروسل رادیکال های آزاد مانند کربن هیدروژن و هیدروکسیل ها را به سطح آن می کشد و سوخت را جذب می کند. آتش سوزی در حالی که در منطقه سیلاب دچار اختلاف است و واکنش شیمیایی شکسته شده را از نظر شیمیایی ایجاد می کند.
آیروسل پس از تخلیه محیط محیط را خنک می کند بنابراین به دلیل اثر جسمی آیروسل ها دمای اتاق کاهش می یابد.

به عبارت دیگر ، آتش نمی تواند در حالی که گاز آیروسل به طور کامل در منطقه سرازیر می شود ، منفجر شود.

جدید ، تمیز و اکولوژیک
فن آوری خاموش کننده اطفا حریق آیروسل (AEROSOL)

محصول جدیدی وجود دارد که می تواند سیستمی برای محافظت مؤثر در برابر آتش در نسل جدید آتش نشانی ها ارائه دهد. سیستم اطفا حریق آیروسل ذرات معلق در هوا با عملکرد خاموش کننده آتش ، کاملاً سازگار با محیط زیست ، مقرون به صرفه که شامل فرم جامد نمک های پتاسیم است ، از نظر سلامتی و محیط زیست کاملاً بی ضرر باشید. که همچنین به مخازن تحت فشار یا ظروف تحت فشار نیازی ندارد و همچنین به ۱۰۰٪ شرایط غیر نشتی در محیط نیاز ندارد.

_

دستگاه خاموش کننده آیروسل ذرات معلق در هوا چگونه کار می کند؟

سیستم اطفا حریق آیروسل

اگر می خواهیم کلمه “ذرات معلق در هوا” را تعریف کنیم: به طور خلاصه ، آن یک سیستم چند فاز است ، که با پراکندگی ذرات جامد یا مایع بسیار کوچک تشکیل می شود و اندازه آن کمتر از ۱۰ میکرون در یک رسانه تشکیل شده از گاز است. این سیستم چند فاز در حجم معلق است که در آن حجم را برای مدت طولانی بدون حل و فصل پر می کند.

اصولاً ، خاموش کننده های آیروسل در داخل قوطی های فلزی به عنوان یک بلوک فشرده شده از ترکیبات جامد که با نمک های فلز قلیایی و سایر مواد شیمیایی کمکی تولید می شوند وجود دارد. سیستم های تشخیص آتش این بلوک های ترکیبی شیمیایی جامد را در صورت بروز آتش سوزی به وجود می آورند.

هنگامی که این بلوک های ترکیبی جامد با سیگنال سیستم کنترل پنل اطفا حریق و خاموش کننده به دستگاه تحریک که در محفظه فلزی خاموش کننده های آتش ذرات معلق در هوا قرار دارد ، توسط دستی یا اتوماتیک فعال می شوند. بنابراین ، این سیگنال واکنش ردوکس (کاهش اکسیداسیون) را در داخل محفظه غیر فشرده شده آغاز می کند و باعث ایجاد مه مهیج وآتش را بسیار متراکم می کند.

این مه حاوی کربنات پتاسیم و بی کربنات با اندازه ذرات ۲ میکرون ، بخار آب ، دی اکسید کربن و گاز ازت است.

دارای خاصیت فیزیکی (خنک کننده) و خاموش کننده شیمیایی در آتش سوزی است.

سطح وسیع و مقدار زیادی ذرات آیروسل جامد کوچک باعث خاموش شدن فیزیکی می شود. که همچنین شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی ناشایست پایدار (رادیکالهای آزاد) که از واکنش گرمازدگی آتش ایجاد می شود و از احتراق نیز تغذیه می کند ، پدید می آید و این رادیکال های آزاد (ترکیبات هیدروژن و هیدروکسیل) به عنوان سوخت درون آتش و پس از تخلیه آیروسل عمل می کنند گاز این رادیکال های آزاد با اجزای گاز ذرات معلق در هوا واکنش نشان می دهد و این اجزای گاز ذرات معلق در هوا باعث جذب این سوخت های آتش و جلوگیری از رادیکال های آزاد می شوند تا با واکنش آتش جایگزین نشوند و به اجازه دهد اطفا حریق آیروسل با یک اثر شیمیایی خاموش کند.

در مقایسه با گازهای نوک ۱۲۳۰ و FM200 که جایگزین گازهای هالون هستند جایگزین آتش نشانی آیروسل به عنوان کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین استفاده می شود.

کلاس های مناسبی ازخاموش کننده و مواد قابل اشتعال
برای استفاده از
سیستم اطفا آیروسل

_

آتش سوزی گاز قابل اشتعال

گازهای طبیعی و فرآوری شده ، متان ، استیلن
-LPG ، CNG و پروپان

آتش سوزی مایع (سوخت) قابل اشتعال

گازولین ، بنزن ، دیزل ، روغن و روغنهای معدنی، لاک ، رنگ ، نازک تر ، الکل ، پارافین ، آسفالت ، چسب و قابل اشتعال های مشابه

مواد پایه (جامد) آتش می گیرند

چوب ، ذغال ، کاغذ ، گیاهان ، سلولز
سنگ فرش ، محصولات نساجی ، پلاستیک و سایر موارد

آتش سوزی روغن پخت و پز قابل اشتعال

روغن های پخت و پز قابل مشاهده و حیوانی

آتش سوزی تجهیزات برق (آتش سوزی کلاس E)

آتش سوزی هایی که در اثر تجهیزات الکتریکی ایجاد می شوند