خدمات شارژ کپسول آتش نشانی

_

پودرهای خاموش کننده مورد استفاده در سیستم های خاموش کننده، پودری بسیار سریع با عملکرد بالا می باشد.
اثر خاموش شدن ناگهانی ابر پودر در اثر خفگی و اثر ضد کاتالیزوری ، یک مداخله شیمیایی در فرایند احتراق است. پودرهای خاموش کننده عمدتا از نمک های معدنی غیر سمی مخلوط شده با مواد ضد آب و ریختن تشکیل شده اند.
این نوع پودر برای آتش سوزی هایی با مواد جامد ، مایع یا گازی و برای آتش سوزی های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین ، برای طبقه بندی آتش A ، B ، C و D از آنها استفاده می شود.

_

چرا کپسول های آتش نشانی باید دوباره شارژ شوند ؟

خیلی مهم و ضرروی

یک کپسول آتش نشانی کم شارژ، تاریخ مصرف گذشته یا کم فشار می تواند پرسنل و اموال شما را به خطر بیندازد. تاسیسات تجاری و صنعتی به بروز بودن کپسول های آتش نشانی نیاز دارند.

شرکت آرکا فایر ابزار، آموزش و دانش لازم را برای اطمینان از اینکه کپسول های آتش نشانی در اوج کارکرد هستند و به طور مناسب با مواد اطفا کننده صحیح دوباره پر می شوند، دارند. آرکا فایر واجد شرایط، تخصص عمیقی در شارژ انواع کپسول های آتش نشانی، از جمله:

  • ماده شیمیایی خشک ABC
  • گاز دی اکسید کربن (CO2)
  • ماده شیمیایی مرطوب (Wet chemical)
  • آب فشار قوی (Water)
  • فوم (Foam)
  • گاز تمیز یا هالوژن (Clean agent or halogen)

کپسول های آتش نشانی باید مستقیما پس از استفاده مجددا شارژ شوند تا اطمینان حاصل شود که فشار کافی و مایع سرکوب کننده ذخیره شده و آماده خاموش کردن آتش هستند.
در زیر چندین مورد وجود دارد که نیاز به شارژ مجدد کپسول آتش نشانی وجود دارد.

  • بلافاصله پس از هر بار استفادهپس از هر بار استفاده، کپسول های آتش نشانی باید بلافاصله شارژ شوند. حتی اگر ماده خاموش کننده داخل کاملاً تخلیه نشده باشد، خاموش کننده همچنان نیاز به سرویس دارد تا اطمینان حاصل شود که برای استفاده بعدی آماده است. تخلیه حداقلی معمولاً منجر به نشتی و در نهایت از دست دادن کل فشار مورد نیاز برای عملکرد صحیح می شود.
  • دوره ای در طول زندگی آنها (عمر مفید)کپسول های آتش نشانی باید در طول عمر خود به طور مرتب شارژ شوند. دستورالعمل های خدمات سازنده و استاندارد NFPA 10 نیاز به بررسی داخلی و شارژ مجدد کپسول ها بصورت دوره ای دارد حتی اگر استفاده نشده باشد. برای متداول ترین کپسول های آتش نشانی شیمیایی خشک تحت فشار ذخیره شده، این بررسی داخلی و شارژ مجدد در شش و دوازده سال از تاریخ ساخت ذکر شده در خاموش کننده مورد نیاز است.
  • علائم آسیب ظاهری، خوردگی یا انسداد نازلکپسول های آتش نشانی به دلیل خراب شدن یا سایر عوامل محیطی که ممکن است منجر به کاهش فشار آنها شود، باید بازرسی یا شارژ شوند.