خدمات شرکت آرکافایر

سیستم اطفا حریق واترمیست

سیستم های اطفا حریق واترمیس اسپری آب معمولاً در محیط های خطرناک که در آن آتش سوزی ها خیلی سریع پخش می شود و یا تجهیزات ارزشمند هستند و با اسپری آب محیط را خنک ممیکنند استفاده می شود.
این سیستم ها برای استفاده در انواع برنامه های آتش سوزی های طراحی شده اند. ممکن است انواع مختلفی از نازل ها برای تهیه یک سیستم محافظت در برابر آتش ویژه در معرض خطر مناسب مورد نیاز باشد.
وقتی صحبت از مدیریت پیچیدگی ها و خطرات تاسیسات صنعتی می شود ، هیچ شرکت دیگری عمق تجربه ، دانش ، مهارت و فناوری ما را ندارد. سیستم های واتر میست Water mist دفاعی مؤثر در برابر آتش سوزی بوده اند. فناوری پیشرفته این ایده ساده را به سطح جدیدی می برد. در قلب سیستم های ما نازل های مخصوص اسپری مستقر در محل صحیح قرار دارند تا سریعاً آتش را تحت کنترل خود درآورده و جلوی انتشار آن را بگیرند.

_

تبدیل مجموعه ای از نازل ها به سیستم آتش نشانی مؤثر

سیستم اطفا حریق واترمیست

طراحی سیستم، واتر میست Water Mist مدرن نیاز به مهارت ، تجربه و چشم به جزئیات دارد – این بسیار بیشتر از اتصال چند نازل است. تعدادی متغیر باید در نظر گرفته شود: محل لوله کشی ، فاصله نازلها از هدف آن ، فشار آب در دسترس ، اثرات باد / پیش بینی ها ی خطر ، دمای محیط ، غلظت مواد شیمیایی ، سرعت گاز / سرعت شیمیایی و خوردگی محیط زیست. سیستم های واتر میست Water Mist آب فقط باید توسط متخصصان باتجربه طراحی شوند که توانایی ها و همچنین محدودیت های تجهیزات را کاملاً درک کنند.

خدمات کامل در برابر آتش سوزی

آرکافایر می تواند برای اکثر امکانات سیستم جدید آتش نشانی را طراحی و نصب کند یا ما می توانیم سیستم موجود آتش نشانی شما را مرمت و به روز کنیم. ما در نصب سیستم های آتش نشانی در مقیاس بزرگ در محیط های پیچیده با حداقل وقفه در صنایعی که قادر به توقف تولید و طراحی ونصب، تخصص قابل توجهی داریم.

تاثیر خاموش‌کننده واترمیست

  • خنک کننده
  • جذب (انحراف گرما)
  • جابجایی اکسیژن محل
_

نازل های واترمیس (Water Mist)

_
واترمیست با سرعت متوسط

نازل های واتر میست با سرعت متوسط ​​یک اسپری آب از قطرات ریز ریز تقسیم شده با سرعت متوسط ​​را تخلیه می کنند. آنها برای محافظت از خطرات ناشی از روغن های سبک که در آن امولسیون از پاشش های با سرعت بالا امکان پذیر نیست ، ایده آل هستند. اسپری ریز از میزان جذب حرارت بالایی برخوردار است ، بنابراین پاششگرهای واتر میس با سرعت متوسط ​​یک روش مؤثر برای محافظت از گیاه و سازه های مجاور از گرما در هنگام آتش سوزی با تهیه اسپری خنک کننده مداوم بر روی سطوح در معرض می باشد. خنک نگه داشتن تجهیزات اطراف ، آسیب را به حداقل می رساند و خطر انفجار را کاهش می دهد.
نازلهای واتر میس با سرعت متوسط ​​در ترکیب با سایر سیستم های اطفا حریق آتش نشانی قابل استفاده هستند – از ماده شیمیایی خشک و کف می توان به طور موثری در زیر تخلیه استفاده کرد. اسپری ریز همچنین برای رقیق کردن و پراکندگی بخارات قابل اشتعال کار می کند. نازلهای واتر میس برای دستیابی به زاویه تخلیه و اسپری مورد نظر از دفلکتور خارجی استفاده می کنند. تجهیزات نازلهای واتر میس صاف کننده های صحیح با سرعت جریان ، زاویه تخلیه و اندازه قطرات را انتخاب می کنند تا به بهترین وجه مطابق درخواست شما باشند. اسپری آّب با سرعت متوسط ​​از نظر اقتصادی از آب استفاده می کنند و در صورت لزوم می توان برای مدت طولانی استفاده کرد.

واترمیست با سرعت بالا

سیستم‌های با سرعت بالا اغلب برای محافظت از تجهیزات که روغن های سنگین یا متوسط ​​را شامل می شوند، استفاده می شوند. تجهیزاتی از قبیل ترانسفورماتورها ، مدارهای متفرقه ، موتورهای دیزلی و مخازن ذخیره روغن ، سیستم های روغن موتور توربو آلترناتیو و دیگهای بخار روغنی.
نازل های واتر میس سرعت بالا به طور خاص برای تخلیه جت آب با سرعت بالا طراحی شده اند. جت آب مخروطی از اسپری درشت از چگالی یکنواخت را تشکیل می دهد که در یک منطقه مشخص تخلیه می شود. اسپری درشت قادر به نفوذ در منطقه شعله و رسیدن به سطح روغن سوختن است. تلاطم ایجاد شده توسط اسپری با سرعت بالا ، امولسیون روغن موجود در آب را روی سطح روغن تشکیل می دهد که نخواهد سوخت. این “امولسیون” اصلی خاموش شدن آتش ، همراه با خنک کننده و دودکننده است.
شکل مخروط اسپری ، محل آتش نشانی با آن تماس گرفته شده و جریان آب همه با مشخصات نازل – اندازه ابعاد و شکل صفحه چرخش داخلی – به همراه فشار آب و جهت گیری نازل کنترل می شوند.

سیستم اطفا حریق واترمیست

سیستم مه پاش قطرات کوچک آب در برابر آتش

 

واترمیست یک وسیله آتش نشانی همه کاره و بسیار کارآمد است. آنچه که واترمیست را از سیستم های سنتی مبتنی بر آب متمایز می کند ، کاهش اندازه قطرات آن است. هنگامی که قطره ای از بخارات آب بخار می شود ، حدود ۱۶۰۰ بار گسترش می یابد. از آنجا که جذب گرما تابعی از سطح سطح است و نه حجم ، قطرات کوچکتر به معنی سطح بیشتر و در نتیجه جذب سریعتر گرما هستند.

واترمیست
اسپرینکلر

واترمیس دارای توانایی منحصر به فرد در انتقال آب به عنوان یک غبار اتمی شده است. این غبار به سرعت به بخار آب تبدیل می شودسیستم‌های واتر میست یک تکنولوژی جدید در توسعه سیستم‌های خاموش‌کننده خودکار است. در مقایسه با خاموش‌کننده‌های آبی معمولی، این سیستم از قطرات بسیار کوچک آب برای خاموش کردن استفاده می‌کند.واتر میست شامل قطرات بسیار کوچک آب است. قطر هر قطره‌ی آب در این حالت تقریبا ۵۰ میکرومتر است که تحت فشار بالا (۳۵ بار) از طریق لوله‌های فولادی ضدزنگ استند استیل به سمت خروجی‌های خاموش‌کننده فشرده می‌شود. واتر میست از طریق طراحی ویژه‌ی خروجی‌ها تولید می‌شود. فشار لازم برای این کار از طریق پمپ‌های با فشار بالا یا از طریق سیلندرهای گاز تحت فشار (نیتروژن) تولید می‌شود.ترکیبی از قطرات با اندازه مطلوب و پراکندگی قطرات تحت فشار بالا، نفوذ عمیق آب به منبع آتش و خنک سازی سریع گازهای تولید شده را تضمین می‌کند. علاوه بر این با پاکسازی هوا از گازهای موجود، آتش‌نشانان به سرعت می‌توانند به منطقه آتش وارد شوند.

نوع تکنولوژی قطر(میکرومتر) سطح واکنش تعداد قطرات
اسپرینکلر > 1000 ۱ ۱
کم فشار ۳۰۰ ۱۰ ۴۰
واتر میست ۵۰ ۴۰۰ ۸۰۰۰

جدول ارائه شده در بالا تکنولوژی واتر میست (HI-FOG®) را با تکنولوژی آب کم فشار و تکنولوژی اسپرینکلر مقایسه می‌کند.